Media:Tijd 2018
Andere levensfase, ander leesgedrag
Kijk voor recenter onderzoek onder lezers van boeken op de pagina over consumentenonderzoek.
Vanuit marktperspectief is de eindgebruiker van een boek, een persoon die het koopt om het te lezen of aan een ander te geven. Het ‘resultaat’ is de economische transactie. Maatschappelijk gezien hanteren we een breder perspectief want de eindgebruiker kan ook een lener of een scholier zijn. Lezen draagt bij aan de algemene ontwikkeling maar welke motivaties zijn er nog meer? Wat kopen en lezen we, waarom, en hoeveel tijd besteden we aan lezen? Ons lees- en mediagedrag verandert sterk en dit heeft een maatschappelijke en economische impact.
Andere levensfase, ander leesgedrag
Seminar 2018 – lezen in de digitale wereld
Papieren boek onmisbaar voor onderwijs
Internet kan lezen niet vervangen
Minder lezen, maar nog steeds veel van papier
Wie doet het, en waarom?
Verdiepend onderzoek van SCP en boekenvak
Meerjarige trends en analyses
Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken. Onze cookies
Via de cookie instellingen kunt u uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken.
This content is blocked. Accept cookies within the '%CC%' category to view this content.